תהליך פשיטת רגל נועד לאפשר לך לפתוח דף חלק, זאת למרות ובעקבות שנערמו החובות, הדרישות מהנושים וכו'. כדי שתוכל לפרוע את החובות באופן חלקי ולפתוח דף חדש בחייך הכלכליים, יהיה חשוב לקבל את הסיוע המשפטי הנכון בתהליך הנ"ל. הנה כמה דגשים חשובים בנושא. 

עם נפתחו נגדכם הליכי הוצאה לפועל, הנושים נושפים לכם בעורף והחובות צוברים ריביות, ייתכן שהגיע הזמן לנקוט בצעדים הנדרשים. זה אולי לא נעים להגיד את זה ובטח שלא נעים להרגיש את זה, אבל הליך פשיטת רגל הוא מה שעשוי להיות מומלץ במצבים אלו. בעוד שהליכים כמו הוצאה לפועל ננקטים כנגד חייב הכסף, הליכי פשיטת ננקטים על ידי החייב עצמו. ובמילים אחרות, הליך פשיטת הרגל מאפשר לכם לקחת שליטה בחזרה על המצב הכלכלי שלכם, גם אם יהיה מדובר בתהליך של חודשים או יותר מזה. 

באיזה שלב ניתן להגיש בקשת פשיטת רגל?

בעוד שחלק מבעלי העסקים בונים תוכנית עסקית צולחים את התחרותיות העסקית, בעלי עסקים עשויים להיקלע לחובות. זה לא בבניית תכנית עסקית היא מה שבהכרח יציל את בעל העסק מחובות והסתבכות כלכלית, אבל אין ספק שהתוכנית, כאשר בנויה נכון – יכולה לגרום לעסקים לשגשג. 

ובמקרה בו העסק אינו משגשג וצובר חובות גבוהים מ-17,307 ₪, הוא עשוי להיות זכאי להגיש בקשת פשיטת רגל. במקרים אלו, מגיש בקשת פשיטת הרגל עשוי לקבל בסוף התהליך את צו ההפטר שלו אשר פוטר אותו מתשלום חובות או פוטר מתשלום חלקי של חובותיו. 

האם צו הפטר מוחק את כל החובות?

בעוד שרוב החובות אכן יכולים להימחק לאחר קבלת צו הפטר, במקרים אחרים חובות מסוימים ישמרו ולא ימחקו. עורך דין חובות יגיד לכם למשל, במקרים בהם נצברו חובות במרמה, כמו גם חובות בגין מזונות, קנסות ועוד. בין אם בניתם תוכנית עסקית והסתבכות כלכלית, או שמא התוכנית בכלל לא הייתה קיימת מלכתחילה, כעת זה הזמן לנקוט בצעדים. 

הצעד הראשון שנקטו בו הוא הצעד של פנייה לעורך דין פשיטת רגל, במיוחד אם כבר ננקטו נגדך הליכי הוצאה לפועל. אם הוצאה לפועל מאיימים לבקר אתכם או כבר ביקרו, בית המשפט יכול להחליט על עיכוב התהליכים האלו. 

האם ניתן להגיש בקשת פשיטת רגל נגד אדם?

בעוד באנשים יכולים להגיש בעצמם בקשת פשיטת רגל, במקרים אחרים אדם אחר יגיש נגדם את הבקשה. ההבדל העיקרי הוא, שבקשות פשיטת רגל המוגשות על ידי חייב הכסף, מוגבלות בדרך כלל ל-4.5 שנים. זאת, בהפוך מהליכי פשיטת רגל שננקטו על ידי נושה. אלו, אינם מוגבלים בזמן.

בין אם בניתם תוכנית עסקית לעסק והוא הסתבך כלכלית, או שמא משהו אחר הסתבך לכם כלכלית, אנו ממליצים שלא להתבייש בהגשת הבקשה הנ"ל. בסופו של דבר, כל אחד יכול ליפול כלכלית ולסיים בתור חייב כספים, אבל זה לא אומר שהמצב אבוד. 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.