בחלק גדול מן המקרים, חיפוש מאמרים בא לידי ביטוי כאשר אנו צריכים למצוא מאמרים כדי להגיש את הצעת המחקר שלנו, בשלב מתקדם יותר כאשר אנו מתחילים לכתוב את עבודת המחקר שלנו יש צורך בחיפוש מאמרים אשר יתאימו לנושאים של עבודת המחקר שלנו. ניתן להשתמש במאמרים לצרכים רבים: לצורך סקירה ספרותית, מבוא, לצורך בחינת השערות שונות, ניתן לומר כי מאמרים יכולים לשמש אותנו בכל חלק של כתיבת העבודה שלנו. 

חיפוש מאמרים נשמע כמו פעולה קלה ופשוטה, אך כאשר אנו מחפשים מאמר מאוד ספציפי משימה זו יכולה להפוך למשימה לא פשוטה בכלל ולעיתים נזדקק אף לתרגום מאמרים. ישנם מקרים בהם נזדקק למאמר מאוד מדויק וספציפי כמו למשל מאמר "השפעת הזוגיות על ההצלחה בחיים האישיים", לא תמיד נוכל למצוא בדיוק את המאמר שאנו מחפשים, כאשר לא מוצאים את המאמר מה שנותר לנו לעשות הוא לחפש מאמרים דומים למאמר המבוקש. 

בעיה בולטת נוספת שקיימת בחיפוש מאמרים היא שבחלק גדול מן המקרים כאשר אנו מסתכלים במבט ראשוני על המאמר שמצאנו הוא אכן מתאים לצרכי העבודה שלנו, אך כאשר מגיע השלב בו יש להשתמש במאמר אנו מופתעים לגלות כי קשה להבין את הכתוב במאמר, כלומר המאמר מנוסח בשפה גבוהה מדי או בשפה מקצועית מדי שאינה תואמת את הצרכים שלנו. בעיה זאת נפוצה בעיקר בתחומים בעלי שפה מקצועית משלהם כמו למשל: חינוך, כלכלה, פסיכולוגיה וכו'. כדי למנוע את בעיה זו מראש תוכלו לקרוא את המבוא של המאמר ברגע שבו מצאתם אותו, כמו כן תוכלו לעבור ברפרוף על החלקים השונים של המאמר לפני שתחליטו שמאמר זה אכן מתאים לצרכים שלכם. 

כלים שונים לחיפוש מאמרים

קיימים מספר כלים בולטים במיוחד לחיפוש מאמרים, כעת נציג בפניכם חלק מן הכלים הללו:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.