מדי שנה נפגעים אלפי ישראלים בתאונות דרכים ברמות שונות. החל מתאונות קלות וכלה בתאונות דרכים קשות הדורשות תהליכי שיקום ממושכים. בכל מקרה של תאונת דרכים, הרי שעל הנפגעים להגיש תביעה לחברת הביטוח, על מנת שזו תצפה אותם והם יוכלו לטפל בעצמם ולהמשיך בשגרת חייהם.

תביעות אלו מוגשות על ידי עורך דין תאונות דרכים. הוא מגיש אותן בשם הלקוחות שלו, כנגד חברת הביטוח, בין אם זה של הלקוח ובין אם זה של הצד הפוגע. לעיתים התביעה מוגשת נגד חברת הביטוח, בידיעה שהיא עצמה תגיש תביעה נגד חברת הביטוח של הצד השני, על עצם התאונה והתביעה

באילו מקרים יוגשו תביעות משפטיות

לא בכל מקרה תוגש תביעה על תאונת דרכים. יש הרבה מאוד מקרים בהם שני הצדדים יעדיפו לסגור את זה ביניהם, ולא לערב עורכי דין או חברות ביטוח. שכן, כל תביעה כזו, מעבר להוצאה הכספית הממושכת והתהליך המשפטי הארוך, יכול להוביל גם לעלייה בערך הפוליסה בשנה הבאה.

לכן, צריך לדעת מתי נכון להשתמש באופציה של תביעות משפטיות במקרים של תאונת דרכים. חשוב להדגיש עוד, שיש מקרים שאין צורך בהגשת תביעה, אם נניח איש לא נפגע ולא נגרם נזק לרכבים או לרכוש אחר.

מכאן אפשר להסיק, שתביעות משפטיות יוגשו על ידי עורך דין תאונות דרכים, בכל מקרה בו אחד מהצדדים נפגע פיזית (ייתכן שהפגיעה הפיזית תוביל גם לנזק נפשי בהמשך). כמו כן, בכל מצב בו נגרם נזק משמעותי לרכב, אז תוגש תביעה במטרה לקבל פיצוי על הפגיעה, בהתאם לתנאי הפוליסה.

כיצד עורך דין תאונות דרכים יכול לעזור לנו

בעיקרון, אם מוגשת תביעה כנגד חברת הביטוח, אז יש מנגנון שמאפשר לעשות זאת מבלי שנזדקק לשירותיו של עורך דין. כך נהוג לעשות לא פעם במקרים של תביעות נזקים. החברה מספקת את המסמכים, עלינו להגיש אותם ביחד עם מסמכים שמוכיחים על אופי המקרה ומצבו של הרכב אחרי התאונה.

אך במקרים אלו וכן במקרים של נזיקין בגוף, יש להיעזר בשירותיו של עורך דין אשר יגיש עבורנו את התביעה וידרוש בשמנו את הפיצויים המגיעים לנו. הוא יציג את הראיון ויתשאל את העדים הרלוונטיים. הוא גם יהיה בקשר מול חברת הביטוח או גורמים אחרים שאחראים על התיק שלנו, מתוך כוונה שנקבל את כל מה שמגיע לנו כחוק.

כיצד נבחר עורך דין ברמה גבוהה

כמו במקרים אחרים, גם במקרה של עורך דין שמתעסק בתאונות דרכים הניסיון הוא הגורם המשמעות ביותר. מעבר לכך, הרי שעלינו להקפיד על כך שיש סביבו צוות מקצועי ואיכותי שיוכל לעזור לו במהלך התביעה, ושיעמדו לרשותו כל הכלים הנדרשים בשביל שיוכל לייצג אותנו על הצד הטוב ביותר, ולקדם את התהליך כמה שיותר מהר. 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.