חקירה במשטרה זה לא תענוג גדול. גם לא עבור עבריינים אשר עבורם הסיטואציה הזו אינה חדשה, קל וחומר עבור אנשים נורמטיביים אשר מצאו את עצמם פתאום מסובכים עם החוק. הם מצאו את עצמם נשלפים באמצע החיים הנורמטיביים כחשודים בעבירה כלשהי. זו יכולה להיות עבירת סמים וזו יכולה להיות  גם עבירת אלימות, עבירות מין או עבירות רכוש וכן הלאה.

חדר החקירות הוא לגמרי לא אזור הנוחות של אנשים מן השורה וגם עבור עבריינים זה לא ממש פשוט. כי אם הם מוצאים את עצמם בחדר החקירות , מסתבר שיש לכך סיבה טובה ולא לחינם החירות שלהם נשללת באופן כזה באמצעות עיכוב וחקירה בתחנת משטרה.

ישנם מקרים רבים אשר בהם הנחקר מוצא את עצמו בהפתעה גמורה כאשר הוא נעצר לפתע ומועבר לחקירה. המעמד המפתיע והמלחיץ מנוצל היטב על ידי גורמי החקירה וברוב רובם של המקרים הרי שהחוקרים ינצלו את הכוח הזה שלהם מול הנחקר ויהיה זה לרעת הנחקר.

אז אם גם אתם מצאתם את עצמכם במצב כזה, או לחילופין קבלתם זימון לסור אל תחנת המשטרה לצרכי חקירה, חשוב שתתייחסו למספר כללי ברזל אשר אלו יוכלו לסייע לכם בטווח הקצר וכן בטווח הארוך.

בררו מה החשדות נגדכם

אם קבלתם זימון טלפוני להגיע לחקירה כאשר שוטר יצר אתכם קשר טלפוני וזימן אתכם לצורך חקירה במשטרה, נסו לשאול ולברר מה הסיבה לכך. על פי רוב, אין הרבה סיכויים שהשוטר שהתקשר אליכם יענה לכם על השאלה. הוא יאמר לכם שאת התשובה תקבלו כאשר תגיעו לתחנה לחקירה.

אך בכל זאת, כדאי שתנסו לברר את המעמד שלכם בחקירה. כלומר שאלו האם אתם חשודים בביצוע עבירה כלשהי ועל כך אתם עומדים להיחקר או שמא מדובר בזימון לצורך מתן עדות לגבי ביצוע עבירה של מישהו אחר.

מעבר לכך, אף פעם אל תפתחו שיחה עם השוטר שמשוחח אתכם מעבר לקו. אל תנסו להתמקח או להתווכח וכך גם אל תתפתו לנדב מידע מיותר. כדאי לשמור על ענייניות ולענות בקצרה על כל שאלה. זכרו. אם אתם תאריכו בדברים, השוטר יכתוב את כל חילופי הדברים עמכם והוא יתעד את כל מה שאמרתם. מזכר כזה אשר מתעד את הדברים שלכם עשוי בבוא העת לעמוד לכם לרועץ היות וזה ייכנס אל תוך תיק החקירה וזה עשוי לשמש כגורם מפליל בשעת החקירה בפועל.

האם חייבים להתייצב לחקירה לאחר זימון טלפוני?

חשוב לדעת כי באופן כללי אין כל חובה להגיע אל תחנת המשטרה רק בגלל זימון של שוטר באמצעות הטלפון. החובה להתייצב בכל זאת בתחנת המשטרה היא רק אם יש הוראה מטעם בית המשפט.

בשלב הזה אתם צריכים להחליט מה תהיה האסטרטגיה שלכם. האם תעדיפו להיות צודקים או שמא תרצו להיות חכמים.

אם אתם רוצים להיות צודקים, אתם יכולים להתחיל להתווכח עם השוטר ולומר לו שאתם למעשה לא חייבים להתייצב בתחנת המשטרה כל עוד אין צו מטעם בית המשפט. אך זכרו שזו נקודת פתיחה לא ממש טובה למערכת יחסים עכורה עם השוטר שיחקור אתכם.

אתם גם יכולים להיות חכמים ולבקש תאריך נוח ומתאים עבורכם. בפרק הזמן שיינתן לכם פנו אל עורך דין פלילי. הוא זה שידע להכין אתכם לקראת מה שצפוי לכם במהלך החקירה. זה עשוי לכלול מסע לחצים מצד החוקרים, שקרים, דיבוב, או אפילו איומים כאשר המטרה של השוטר היא להוציא הודאה מצד הנחקר.

זו הסיבה שחשוב כ"כ להיעזר בעו"ד מנוסה ומקצועי לאורך כל הדרך.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.